Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ حجاب و عفاف Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ حجاب و عفاف Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ    حجاب و عفاف   Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

امام علی علیه السلام فرمود: «پوشیدگی زن برای او بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد».
(غررالحکم، فصل ۴۴، حرف صاد، حدیث ۱۰)

♥امیدوارم لحظات خوشی را در این وب سپری کنید .♥

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

حیا

يكشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۱۱ ب.ظ



جامعه > آسیب‌ها - ایسنا نوشت: یک رفتارشناس با بیان اینکه عفاف و حجاب تنها به زنان اختصاص ندارد گفت: مردان هم باید در کلام، نگاه و رفتار عفاف مردانه داشته باشند و با رعایت ضوابط و معیارهای پوشش، مرزهای حجاب مردانه را مراعات کنند.


مجید ابهری ، افزود: زنان و مردان باید علاوه بر رعایت عفاف و معیارهای آن،‌ ارزش‌های حجاب را در رفتارهای فردی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی خود به اجرا درآورند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای رعایت عفاف مردانه ایجاد و افزایش امنیت اجتماعی است، تاکید کرد: امنیت اجتماعی مبنای امنیت روانی و فرهنگی آحاد یک جامعه است. خودداری از آزارهای کلامی و فیزیکی علیه زنان در معابر یکی از نمادهای عفاف مردانه است.

این رفتارشناس تصریح کرد: به منظور گسترش عفاف مردانه و زنانه باید تربیت دینی را جایگزین آموزش دینی بکنیم چرا که در حال حاضر با پرکاری فرهنگی بیرونی و کم کاری فرهنگی درونی مواجه هستیم. رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و سایر ابزارهای فرهنگی و اجتماعی باید در خدمت اشاعه عفاف و حجاب قرار بگیرند. نقش الگوهای رفتاری و گروه‌های مرجع فرهنگی نیز در این زمینه غیر قابل انکار است.

 ابهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حجاب زنان اظهار کرد:‌ حجاب بر پایه‌ عفاف استوار است. پاکدامنی، ایمان و اعتقادات دینی، فرهنگی و اجتماعی از عفاف سرچشمه می‌گیرد و به حجاب منجر می‌شود. حجاب باید بر اساس معیارهای عفاف باشد تا هم موثر و واقعی قلمداد شود و هم پشتوانه‌ای برای دوام حجاب باشد.

وی افزود: عفت زنان در یک جامعه اسلامی زیربنای رفتاری حجاب قرار می‌گیرد و حجاب به عنوان یک وظیفه دینی و اجتماعی به بروز و جلوه عفاف منجر می‌شود. مرزبندی‌ها بین بایدها و نبایدها شایسته‌ها و ناشایست‌ها، خوبی‌ها و زشتی‌ها، رشد و تکامل با معیارهای عفاف و حجاب ارزیابی می‌شود.

ابهری در پایان اظهارکرد: یک بانوی مسلمان به خاطر احترام به خود، باورهای فرهنگی واجتماعی جامعه، حجاب را انتخاب می‌کند و با این کار به تقویت و تکامل عفاف می‌پردازد. در این شرایط دشمنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به خوبی می‌دانند که باید حجاب زنان را نشانه بگیرند تا بتوانند سایر باورهای آنان را نیز تخریب کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی