Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ حجاب و عفاف Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ حجاب و عفاف Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

ای زن به تو از فاطمه اینگونه خطاب است ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ    حجاب و عفاف   Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

امام علی علیه السلام فرمود: «پوشیدگی زن برای او بهتر است و زیبایی اش را پایدارتر می سازد».
(غررالحکم، فصل ۴۴، حرف صاد، حدیث ۱۰)

♥امیدوارم لحظات خوشی را در این وب سپری کنید .♥

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

انواع مختلف حجاب

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۱۱ ب.ظ

همتون میدونین که حجاب انواع مختلفی داره و تو تمام کشورهای دنیا یک شکل نیست.تمام حجاب های دنیا رو در این پست جمع کردیم تا تفاوتشون رو با هم بشناسید و اطلاعات بیشتری از حجاب داشته باشید .به ادامه مطلب برید



1- روبنده یا نقاب


میتوان به عنوان اولین حجاب نقاب را معرفی کرد.این حجاب بیشتر در مردمان عرب استفاده می شود.اگر به مصر،ترکیه،عربستان و حتی انگلستان رفته باشید،محال است شخصی را با چنین پوششی ندیده باشید.استفاده از این پوشش در فرانسه به طور کلی ممنوع شده زیرا آنها فکر می کنند این پوشش نقص کننده قانون های مردمی است.در بعضی موارد شخص در استفاده از این پوشش چشم های خود را نیز می پوشاند.این نوع پوشش پیش از مسلمانان از رایج ترین پوشش ها در میان یهـودیان است.زنان افغانستان و پاکستان نیز از این نوع پوشش استفاده می کنند.به گفته ویکـی پدیا از سیصد و پنجاه سال قبل از میلاد مسیح ملکه ها و اشراف هندوستان و تمدن هایی نظیر آشوریان، کلدانیان، سومریان، پاش‌ها، بازی‌ها،گوتی‌ها، لولوبیان، کاسی‌ها، سکایان، اورارتوها و کیمیریان زنان چهرهٔ خود را در برابر مردان بیگانه می‌پوشانیدند!


2-چادر




چادر یک پوشش کامل و محبوب میان مسلمانان و به خصوص شیعیان است.ایشان این نوع حجاب را یادگاری از حضرت فاطمه الزهرا (س)، دختر پیامبر (ص) میدانند و آن را حجاب برتر معرفی می کنند.احتمال می رود کلمه ی جلباب در قرآن به معنی چادر باشد که خداوند آن را اینگونه معرفی می کند:بگو جلباب های خود را سر کنند تا از شر مردان هوس باز در امان باشند{احزاب-59}.پلـوتارک مورخ یونانی می گوید از زمان هخامنشیان،زنان اشراف زاده برای بیرون رفتن از خانه در درون چادر و روی شتر حمل می شدند.بعضی ها فکر می کنند چادر عربی است اما آنها نمیدانند که این کلمه اصلا در زبان عربی وجود ندارد.واژه چادر از زمان هخامنشیان باقی مانده است.

3-ابایا


ابایا،بیشتر در کشور های مدرن عربی نظیر امارات ، دبی و .. استفاده می شود.ابایا رنگ های گوناگونی دارد اما رنگ مشکی آن رایج تر است.جنس ابایا پارچه های سبک و خنک است و مدل دوخت آن  آزاد است که در بیشتر طرح ها با منجوق و پولک تزیین شده است.

4-حجاب ترکیه ای



حدود دو سوم مردم ترکیه محجبه اند.از این رو مجله ها و مد های زیادی برای پوشش دختران جوان این کشور فراهم شده است.در این نوع پوشش اغلب از هِد و شال و دامن و یا مانتوهای بلند استفاده می شود.بیشتر دختران ترکیه ای شال خود را روی گریبان خود قرار نمی دهند و دنباله ی شال را به پشت گردن می اندازند. از این رو حجاب آنها کاملا قابل تفکیک از سایر حجاب هاست. سبک پوشش آنها به حکومت عثمانی باز می گردد.

5-حجاب مُدرن


این حجاب را مدرن می نامیم ،زیرا این حجاب را در هر جای جهان می توانید ببینید و وابسته به فرهنگ و کشور خاصی نیست.در این حجاب صندل ها و کفش ها و چکمه ها و انواع پیراهن ها و مانتوها و شلوار ها از جدیدترین مدهای غربی پیروی می کند و شاید نتوان آنها را حجاب کاملی خواند. 


6-حجاب اندونزیایی




حجابی شاد با انواع رنگ ها مانند مردم کشور اندونزیا. مردم این کشور تمایل دارند از شال و روسری و لباس هایی با طرح های شلوغ و شاد استفاده کنند.بلیز ها و شلوارهای گشاد رنگی یا دامن و... با منجوق و جواهرات از سنت های پوششی کهن این کشور محسوب میشود.که یکی از مشهورترین طراحان این کشور را می توانیم دیان پلنگی بخوانیم.


7-حجاب مهمانی ها


احتمالا تصاویر عروس های محجبه را دیده اید.این نوع حجاب فقط در مجالس عروسی و یا مهمانی ها استفاده میشود.این حجاب فانتزی و دخترانه است.بیشتر زنان مسلمان خارجی از این نوع پوشش زیبا برای روز عروسی شان استفاده می کنند.


کدوم یکی از این پوشش هارو بیشتر دوست دارید؟

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی